tisdag 12 juli 2011

Utmaningen!!!


Jag har sedan igår påbörjat en lite utmaning för mig själv, less sugar more love - kan vi ju kalla den. Alltså, inget godis! Mitt sötsaks-ätande har helt gått överstyr den senare tiden. Lösgodispåsen fylls till bredden i affären och varenda liten bit ligger och guppar i magen vid kvällens slut. Detta har resulterat i ett ojämnt humör och dålig ork. Nu ska den bra maten in (kärlek till min egen hälsa och kropp) och sockret ut. Är ni med?

Jag kommer i en första fas försöka att hålla mig ifrån godis och kakor. Jag tror inte på strikta förbud, ett snedsteg behöver inte resultera i ett misslyckande. Felet många gör är att tänka
"Ja, nu tog jag ju en chokladbit då kan jag likaväl äta upp hela kakan!"
Försök istället att reflektera över hur du mådde över den här chokladbiten. Ångrade du dig och känner skam över att det är så svårt att hålla sig borta från sockret? Försök komma ihåg den här känslan till nästa gång du blir frestad, och ta nya tag - utan att banna dig själv!

Jag har nu klarat två dagar utan sötsaker *klapp på axeln*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar